Pagina's

maandag 30 november 2015

Fruitnagels

Welkom bij mijn allereerste blogpost! Vandaag laat ik je zien hoe ik deze fruitnagels heb gemaakt en ik deel mijn ervaringen met deze grasgroene Barry M-nagellak. 

Ondanks de donkere dagen en het slechte weer had ik zin om iets kleurrijks en vrolijks op mijn nagels te maken. Dat zou al die wind en regen vast een stukje draaglijker maken, zo dacht ik. De keuze viel al snel op '339 Key Lime' van Barry M en fruitnagelstickers, die ik een paar dagen daarvoor had gekocht.


Ik begon met een basecoat, waarna ik een eerste laagje van de Barry M-lak aanbracht. Dat zag er nog niet optimaal uit; er vielen wat gaten in en het was niet egaal. Over de dekking was ik wel al meteen goed te spreken.


Na het tweede laagje waren de gaten weg en was de dekking helemaal prima, maar wilde het nog steeds niet egaal worden. Op de foto hieronder is de kleur wat fletser dan in het echt het geval was.


Om dat te verhelpen, besloot ik om alvast een laagje topcoat aan te brengen. Daar werd ik meteen blij van, want het resultaat was precies waar ik naar op zoek was: egaal en glanzend!


'Key Lime' had een dunne, ronde, recht afgesneden kwast waar ik goed mee overweg kon. De kleur viel net wat feller uit dan in het flesje, maar dat stoorde me niet. Het enige minpunt aan de nagellak vond ik dat deze bij het aanbrengen niet egaal werd. Gelukkig viel dat dus snel te verhelpen met een laagje topcoat.

Vervolgens heb ik de lak zo'n twee uur laten drogen voor ik verder ging met de stickers. Als je die meteen opplakt, kan het namelijk gebeuren dat de stickers 'verdrinken' in je nagellak. Dan verdwijnen ze er een beetje in en zie je heel duidelijk de randen.


Om de nagelstickers zo precies mogelijk op te plakken, gebruikte ik een pincet. Wat een schattige plaatjes trouwens hè? Ik heb het bovenste vel gebruikt. Ook de andere velletjes uit het setje vind ik erg geslaagd. Die ga ik zeker nog eens op doen.


De stickers lieten gelukkig vrij gemakkelijk los van het vel, waardoor ik ze goed kon pakken met het pincet. Ik besloot op iedere nagel een ander fruitje te doen voor een speels en vrolijk effect. Na nog een laagje topcoat was dit het eindresultaat:




Ik was er heel tevreden over. De randen van de stickers vielen namelijk mooi weg in de nagellak, waardoor ze er niet zo duidelijk bovenop lagen. Ook behielden ze goed hun kleur op de nagels; het felle grasgroen overheerste de fruitjes niet. 

De houdbaarheid was prima. Ik heb deze creatie zes dagen gedragen. Toen moest het er wel echt af: er waren wat chips en er begonnen stukjes van de stickers los te laten.

'339 Key Lime' van Barry M kocht ik bij River Island; de nagelstickers zijn te koop bij Action.

4 opmerkingen:

  1. Wauw, supermooie nagels! Lekker fruitig en zomers :) Helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super hippe nagels, echt heel gaaf gedaan, en wat schrijf je leuk! Xx rianne

    BeantwoordenVerwijderen