Pagina's

maandag 4 januari 2016

Glittercombinatie met Merry Berry-collectie (inclusief update houdbaarheid)

Ik blijf nog even in de sfeer van de feestdagen met deze glittercombinatie. Hiervoor gebruikte ik de hele Merry Berry-collectie van Essence. Vandaag deel ik mijn ervaringen met deze nagellak!

Dat ik graag een ombre-effect wilde creëren met deze lakken, vertelde ik je al in het shopartikel van een aantal weken geleden. Deze collectie heeft namelijk een mooi verloop van donkere naar lichte tinten, in dit geval van donkerpaars naar lichtrood. Van links naar rechts zie je '01 The Masked Ball', '02 Purple With Purpose', '03 Pink & Perfect' en '04 Red Rocks'.



Het leek me het mooist om de ombre van wijsvinger tot pink te laten lopen, omdat die vier vingers naast elkaar het effect goed kunnen weergeven. Op mijn duimen deed ik de kleur die ook op mijn pink zat. Na het eerste laagje zag het eruit zoals hieronder. Het was al helemaal dekkend!



Om de kleuren wat intenser te maken, besloot ik toch om een tweede laagje aan te brengen. Wat glanzen de lakken mooi van zichzelf!


 

Deze nagellak vond ik boven verwachting goed. Ze hebben alle vier dezelfde soort formule: precies vloeibaar genoeg om mooi te kunnen lakken, glanzend en bovendien een geweldige dekking. Ook met de dunne, recht afgesneden kwast viel prima te werken. Van tevoren was ik bang dat de dop, een rond gouden bolletje, tijdens het lakken niet lekker in de hand zou liggen. Die angst bleek gelukkig geen waarheid.



Om de creatie wat meer een geheel te laten vormen, bracht ik daarna de gouden glittertopper aan over al mijn nagels. Deze draagt de toepasselijke naam '01 I ♥ My Golden Pumps'. Er zitten grote en kleine glittersnippers in; geen enkele heeft dezelfde grootte. Dat zorgde voor een vrolijk speels effect!







De glitterlak had een minder fijne formule dan de kleurlakken. Deze was namelijk best dik, af en toe zelfs neigend naar slijmerig. Dat maakte het wat lastig om de glitters mooi te verdelen over de nagels. Om de lak er toch goed op te krijgen, bracht ik de glitters deppend aan. Ondanks deze vervelende glitters was ik erg blij met het resultaat: een vrolijk glinsterende creatie! 

Ik draag deze combinatie inmiddels al acht dagen en het ziet er nog prima uit. Ik heb alleen wat tipwear. Daarom laat ik het nog even zitten. Er komt een update in dit artikel zodra ik meer kan zeggen over de precieze houdbaarheid.

Update:


Wauw, de kwaliteit van deze lakken is echt op alle vlakken supergoed! Deze creatie is uiteindelijk maar liefst zestien dagen blijven zitten. Hierboven zie je een foto van mijn linkerhand, vlak voordat ik de lak eraf haalde. Zoals je ziet, begon het die dag langzaam te chippen. Ook de tipwear werd steeds erger, maar dat is niet zo raar na zo'n lange tijd. Ik ben erg onder de indruk van deze collectie!

De Merry Berry-collectie van Essence kocht ik bij Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten