Pagina's

maandag 28 december 2015

Essence adventskalender

Toen ik las dat er een adventskalender met nagellak en andere nageldingetjes zou uitkomen, zette ik nog net geen tent op voor de Kruidvat. Zodra ik 'm in huis had, kostte het me dan ook heel wat zelfbeheersing om niet meteen de hele kalender open te maken. Vandaag laat ik je zien wat er allemaal in deze adventskalender van Essence zat!

Het is uiteindelijk gelukt: ik heb netjes iedere dag maar één vakje open gebroken. Wat was het leuk om iedere dag een verrassing te vinden! Er zaten vijftien kleurlakken, vijf topcoats, twee nagelvijlen, nagelstickers en een glittertasje in. Hieronder laat ik je alles zien.



Ik begin met drie lichte crèmelakken. De groene, '05 Meet Me At The Chimney', en de paarse, '08 My Dear Reindeer', hebben volgens het flesje een semimat effect. Het effect van de ijzige blauwe, '07 Winter Wonderland', wordt omschreven als high-gloss, mooi glanzend dus. Ik vind dit drie prachtige kleuren die ik zo zou gebruiken.



Diezelfde kleuren verstopten zich ook in een donkere variant in de kalender. Deze zijn alle drie hoogglanzend. De donkergroene, '11 Kiss Under The Mistletoe', en de donkerblauwe, '09 The Night Of Magic', zijn crèmelakken. De donkerpaarse, '12 Berry-tale' is een glitterlak met microglitters in allerlei kleuren. Op de close-up hieronder kun je ze goed zien.





Daarnaast waren er drie nude kleuren, allemaal crèmelakken. De witbeige kleur, '02 Made With Love', en de lichtroze lak, '03 My Wish List', hebben een glanzend effect. De lichtbruine, '06 Sweet Caramel Sweets', is semimat. Dit zijn kleuren die ik niet snel op mijn nagels zal dragen, maar ik weet zeker dat ze nog van pas zullen komen bij nail arts.



Dat laatste geldt ook voor dit clubje van roodroze tinten. Toch vind ik ze een mooie aanvulling op mijn verzameling, want deze kleuren heb ik nog niet! (En dat zegt best wat voor iemand met zoveel nagellak als ik, haha.) Het zijn alle drie hoogglanzende crèmelakken. Van links naar rechts heten ze '15 From Me To You', '14 Have A Very Pink X-mas!' en '13 Rudolph's Favorite'.



De overige drie kleurlakken hebben iets met glitters, waar ik meteen enthousiast van werd. Zo heeft de ijswitte '01 Message From The North Pole' prachtige parelmoerglitters, die semimat opdrogen. '04 What A Grey-t Night!' heeft een glanzende bronzen shimmer. De bronsgouden '10 Do You Hear The Jingle Bells?' bevat zilveren glitters. Deze lakken vind ik erg mooi en origineel.


Ook van de topcoats werd ik helemaal blij. Zie ze eens glinsteren! De sneeuwvlokjes-topcoat bevat niet alleen witte stukjes, maar ook holografische glitters. De 'Sparkling Matt' heeft vooral fijne gouden glitters; bij de 'Galaxy Lights' zijn ze overwegend roze. 

De topcoats hadden net als de kleurlakken winterse, kerstige namen. Van links naar rechts zijn dit:

  • '01 Snowflakes Are Kisses Sent From Heaven'
  • '02 Candy Cane Lemonade'
  • '03 Add On Magic!'
  • '04 North Pole Princess'
  • '05 See You In My Dreams!'



De meest bijzondere vind ik '04 North Pole Princess', waar doorzichtige hexagonale glitters in zitten. Zo'n topcoat heb ik nog nooit gezien! Ik ben zo benieuwd hoe deze op de nagels uitpakt. Hierboven zie je de flakes wat duidelijker.


Uiteraard heb ik nog geen tijd gehad om ze allemaal te dragen. Daarom heb ik over de meeste lakken nog geen oordeel. Wel heb ik een kleine tip. Als je wilt weten of een lak goed dekkend is, draai 'm dan even open en kijk naar de hals van het flesje. Als de kleur daar niet doorschijnend is, zoals hierboven, dan zal de lak waarschijnlijk goed dekkend zijn. Ik vind dat altijd een handige manier om snel te zien hoe een nagellak is.


Bovendien zaten er twee nagelvijlen in de adventskalender. Wat zijn ze schattig, hè? Het is bijna zonde om ze te gebruiken! 


Daarnaast kwamen er zilveren nagelstickers in de vorm van kerstfiguurtjes uit de kalender. Die bewaar ik voor Kerst volgend jaar.


Uit het allerlaatste en grootste vakje, die van 24 december, kwam een glittertasje tevoorschijn. Helaas zat er geen plastic laagje over de vele glitters heen, maar zaten deze er allemaal op een hoop opgeplakt. Wat een misser zeg, want er valt echt niets met dit tasje te beginnen zonder een glitterregen over je heen te krijgen. Na het maken van deze foto gaf ik 'm dan ook een enkeltje prullenbak.


Niet alleen de inhoud was iedere dag een verrassing, ook stond er achter ieder deurtje een grappige uitspraak. Naast een paar algemene uitspraken gingen ze vooral over nagellak en Kerstmis. Dat was een leuk extraatje!

Ik kan wel zeggen dat ik nog net zo enthousiast ben over de adventskalender als toen ik 'm kocht. De nagellak past erg mooi bij Kerst en de winter. Vorige week had ik bovendien al goede ervaringen met twee van de lakken, zoals je kunt lezen in het artikel over mijn kerstnagels. Ik sluit vandaag toepasselijk af met een uitspraak van de kalender, die vast voor vele nagellakliefhebbers herkenbaar is!


2 opmerkingen:

  1. Je schrijft weer superleuk diana! Iedere maandag lees ik je blog, en kijk ik uit naar de volgende en dan ben ik niet eens een nagellak liefhebber ( omdat ik geen nagels heb haha) je hebt een herkenbare schrijfstijl! En heb me weer suf gelachen bij het glittertasje en enkeltje prullenbak! Misschien doe ik eens moeite om mijn nagels te laten groeien.. want je enthousiasme werkt aanstekelijk! Liefs je nichtje rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat superleuk om te horen Rianne! Dank je wel. Enne, mocht je je nagels laten groeien, dan moeten we maar eens een nagelmiddagje houden bij mij thuis:)

      Verwijderen