Pagina's

maandag 18 juli 2016

Kattennagels

Sinds 2,5 week hebben we een lief, klein poesje in huis. Ik kon het natuurlijk niet laten om daar op mijn nagels iets mee te doen. Kijk vandaag mee hoe ik deze kattennagels maakte!


Als basis koos ik heel toepasselijk een lak uit de OPI Hello Kitty collectie. Deze is lichtroze, neigend naar wit, en draagt de naam 'Let's Be Friends!'.


Deze kleur is al dekkend bij twee laagjes en lakt heel fijn. De substantie is precies goed. Bovendien is het resultaat prachtig egaal en glanzend. Daar hou ik van!


Nadat ik het een uur had laten drogen, was het tijd voor de nail art. In een wiel met fimoschijfjes vond ik oranje poezenkopjes. Ons poesje is ook oranjerood. Met wat nagellijm van Essence en een pincet ging ik aan de slag. Ik heb trouwens nog nooit zo'n klein tubetje lijm gezien: de inhoud was 1 milliliter! Ik plakte de poezenkopjes op mijn wijs- en ringvingers.

Fimoschijfjes zijn best dik als je ze vergelijkt met stickers of decals. Ik moest ze daarom een tijdje goed aandrukken op mijn nagels, anders bleven ze recht staan in plaats van dat ze met de bolling van mijn nagel meegingen. Dat lukte gelukkig prima. 


Op de andere nagels wilde ik kattenpootjes maken. Ik koos daarvoor deze donkere oranje lak van CATrice (die was zo slecht dat ik 'm gewoon even moest maken, haha). Het is een hele oude, genaamd '560 Rusty But Sexy'. De kleur ervan matchte het best met de kleur van ons poesje.


Om de pootjes te maken, pakte ik er een ponsje en schilderstape bij. Ik scheurde steeds een stukje schilderstape af en ponste daar het pootje uit. Vervolgens plakte ik het op mijn nagel en kleurde het in met de lak van Catrice. Als de lak nog nat is, haal je het tape eraf en voilá, het pootje staat op je nagel!


Ik had deze keer wat moeite met het uitponsen van het figuurtje in het schilderstape. De teentjes bleven namelijk steeds hangen. Die moest ik er met een pincet voorzichtig uithalen. Het lukte uiteindelijk wel, maar kostte wat geduld.

Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan. 




Ik vind 'm zo schattig geworden! De lichtroze basiskleur laat de oranjerode nail art mooi naar voren komen. Ik was bang dat de fimoschijfjes snel van mijn nagels af zouden liggen, maar niets bleek minder waar. Ik heb deze nail art drie dagen gedragen en ze zijn gewoon blijven zitten. Ik had zelfs wat moeite om ze er weer af te krijgen. 

Nu ben je vast heel benieuwd wie dan ons lieve, kleine poesje is. Uiteraard heb ik haar nog even vastgelegd met mijn nail art!


Haar naam is Sissy. Ze komt uit een nestje van zes oranje kittens, geboren op Koningsdag. 


Even later lag ze zo te slapen. Wat een schatje hè? Al breekt ze af en toe ook het halve huis af hoor, haha.

'Let's Be Friends!' uit de OPI Hello Kitty collectie komt van Ebay. '560 Rusty But Sexy' van Catrice kocht ik jaren geleden bij Kruidvat.

6 opmerkingen:

  1. Ah wat een poepie! Je nailart past er helemaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke nagels! Maar vooral wat leuk dat je er een nieuw poesje bij heb! Echt ontzettend schattig! liefs Rii

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie basiskleur van OPI. Het resultaat is erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen