Pagina's

maandag 25 juli 2016

Tropische veertjes

Met de tropische temperaturen van afgelopen week wilde ik ook iets tropisch op mijn nagels. Het werden kleurrijke veertjes. Ik laat je vandaag zien hoe ik deze creatie maakte!


Als basis koos ik een lichtgele crèmelak van Sinful Colors, met de prachtige naam 'Unicorn'. In het echt is deze geler dan je op de foto ziet. Ik heb de laatste tijd iets met geel op mijn nagels. Het is zo'n zonnige, vrolijke kleur!


Bij het eerste laagje was 'Unicorn' nog lang niet dekkend. De lak was erg vloeibaar, waardoor ik goed op moest passen dat het niet in mijn nagelriemen liep.


Uiteindelijk dekte de lak bij drie laagjes, wat een prima score is voor lichtgeel. Met de smalle, recht afgesneden kwast kon ik heel precies werken. Ook had de lak een mooie glans van zichzelf.


Zoals ik al zei, wilde ik iets tropisch. Ik bladerde wat door mijn stapel water decals en vond deze vrolijk gekleurde veren. Die pasten helemaal bij wat ik in mijn hoofd had!


Nadat ik ze had uitgeknipt, weekte ik ze een voor een in een minibakje. Na ongeveer tien seconden kun je het plaatje dan heel makkelijk van het witte karton schuiven en met een pincet op je nagel aanbrengen. Een goede tip die ik laatst kreeg, is om je nagel vochtig te maken voordat je de decal aanbrengt. Zo kun je het plaatje makkelijker verschuiven als het niet goed zit. 

Het ging deze keer een stuk beter dan de eerste keer dat ik met water decals stoeide. Het lukte me prima om ze netjes aan te brengen. Ik vergat alleen toch weer een keer om eerst het doorzichtige folie van de decal af te halen. Het was natuurlijk al te laat toen ik daar aan dacht. Maar gelukkig zaten ook op dit velletje niet precies tien decals, dus ging ik voor de herkansing, die wel goed verliep! Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan.




Wat een vrolijke nagels zijn het geworden! Ik werd elke keer blij als ik ernaar keek. Ik blijf het bijzonder vinden hoe dun water decals zijn en dat je dus helemaal geen randen ziet. Zo vormt het een mooi geheel.

Ik heb deze creatie met veel plezier een week gedragen. Toen ik het eraf haalde, zat het er nog net zo op als de eerste dag! Ik had alleen een beetje uitgroei bij mijn nagelriemen, meer niet. Top dus!

'Unicorn' van Sinful Colors kocht ik bij Kruidvat, maar helaas is dit merk daar nu niet meer te koop. De water decals komen van AliExpress.

4 opmerkingen:

  1. O wat leuk! Ben gek op decals en ben er veel te zuinig op en ga er echt mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het jammere is inderdaad dat je ze maar één keer kunt gebruiken en je er daardoor automatisch zuiniger op bent, haha.

      Verwijderen