Pagina's

maandag 19 december 2016

Kerstcreatie

Kerst komt eraan en dat is natuurlijk dé gelegenheid om je nagels te laten stralen. Hoewel ik geen liefhebber ben van Kerst, vind ik het erg leuk om mijn nagels in kerstsferen te brengen. Kijk vandaag mee hoe ik deze kerstige creatie maakte!


Voor echte kerstkleuren pakte ik de lakken uit de Essence adventskalender van vorig jaar erbij. De keuze viel op de rode '13 Rudolph's Favorite' en de ijsblauwe '07 Winter Wonderland'. Het zijn prachtige crèmelakken die heel goed passen bij deze tijd van het jaar.


Ik besloot de kleuren om en om aan te brengen. Ik vind dat altijd zo'n leuk effect geven! Bij het eerste laagje bleek dat de rode heel goed gepigmenteerd was, terwijl de blauwe nog wel een paar laagjes kon gebruiken.


Ik had twee uitersten te pakken. '13 Rudolph's Favorite' was met twee laagjes perfect dekkend, maar erg vloeibaar. Hierdoor liep de lak in mijn nagelriemen, wat je hierboven goed kunt zien. '07 Winter Wonderland' was juist wat aan de stroperige kant, waardoor deze lak lastig smeerde en moeilijk egaal te krijgen was. Er waren drie laagjes nodig voor een mooie dekking. Geen geweldige lakken dus, maar de kleuren blijven mooi.


Een tijdje geleden was ik aan het shoppen op AliExpress en ik kon me niet inhouden. Kiezen was te moeilijk en daarom bestelde ik meteen maar een set met 44 velletjes Kerst water decals (voor maar €1,86!). Dit vel zat daartussen. Hoe leuk is de Kerstman die in zijn stoel de speelgoedlijst doorneemt? Ook zijn optrekje op de Noordpool ontbreekt niet. Een mooi detail is bovendien dat ieder plaatje versierd is met rode glitters. Ja, van deze decals word ik vrolijk!


Ik knipte ze uit, weekte ze even in een bakje water en bracht ze aan met een pincet. Ze belandden op mijn ijsblauwe nagels. Omdat de plaatjes best groot waren, was het nog best een uitdaging om ze glad te krijgen. Een goede tip daarvoor is om je nagel vochtig te maken voor je de decal aanbrengt. Dan kun je ze makkelijker verschuiven of glad maken als ze eenmaal op je nagel zitten.


Omdat de decals details met rode glitters hadden, leek het me toepasselijk om een rode glittertopcoat op de andere nagels aan te brengen. Ik dacht meteen aan 'Leading Lady' van Essie, want die lak schreeuwt zo ongeveer Kerst. Ik kreeg deze van Imke tijdens de COTM meeting. Nogmaals bedankt Imke!

De kwaliteit van deze glitterlak was top. De substantie was precies goed en de glitters verdeelden zich gelijkmatig. Ik bracht uiteindelijk twee laagjes aan, zodat het lekker glinsterde. Als laatste kwam daar nog een laagje topcoat bovenop.




Het is echt een creatie geworden die helemaal past bij deze tijd van het jaar. Normaal ben ik niet weg van rode nagellak, maar zo met glitters kan ik het wel waarderen. Al twijfel ik of de combinatie van de decals en glitters nu wel zo mooi is geworden. Eigenlijk vind ik het contrast tussen de lichte en donkere nagels net te groot. Ach ja, het is in ieder geval weer eens iets anders dan normaal!

'13 Rudolph's Favorite' en '07 Winter Wonderland' van Essence komen uit de adventskalender van 2015. 'Leading Lady' van Essie kreeg ik van Imke. De water decals scoorde ik op AliExpress.

8 opmerkingen:

  1. Die rode lak is echt prachtig! Mooie kerst mani!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de combinatie hartstikke leuk! Het blauw staat fris en het rood heel stijlvol en kerstachtig. Wat zijn die decals leuk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Romy! Jaaa ik ben zelf ook weg van die mooie gedetailleerde decals :)

      Verwijderen
  3. Ik vind de combinatie erg leuk geworden. En wat leuk om Leading Lady terug te zien in een van je creaties.

    BeantwoordenVerwijderen