Pagina's

woensdag 21 februari 2018

Romantische nagels met katten

Wat een week! Ik was jarig, het was Valentijnsdag en op de Olympische Spelen sleepten de Nederlandse sporters heel wat medailles binnen. Dat het een feestelijke nail art zou worden, stond dus vast. Ik koos ervoor om de nadruk te leggen op Valentijn. Ben je benieuwd hoe ik dat deed? Lees dan snel verder!


Ik kon het niet laten om als basiskleur roze en rood te nemen. Dat is misschien wat standaard als het over liefde gaat, maar het zijn tinten die ik maar weinig gebruik. De keuze viel op '01 Instant Friendship' en '03 Instant Kiss' uit de 'Colour Boost'-lijn van Essence. Volgens de dop zouden deze lakjes al na één laag dekkend moeten zijn. Tijd om dat te testen!


Hier zie je van beide lakjes één laagje. De rode was vrijwel dekkend, maar de roze had echt nog een tweede laagje nodig. De leus op de dop is dus niet helemaal waargemaakt. 


Na twee laagjes waren de lakken mooi dekkend. Ze hadden een wat dikke substantie, maar dat hinderde niet bij het lakken. Ze droogden prachtig egaal en glanzend op.


Tussen mijn water decals vond ik deze katten met hartjes. Hoe schattig is dat? Ik vond ze perfect passen bij de roze nagels. Nadat ik ze had uitgeknipt, legde ik ze even in een klein bakje water en bracht ze vervolgens met een pincet aan op mijn nagels. Dat verliep zonder problemen.


Ik vond de rode nagels een beetje kaal en daarom ging ik op zoek naar een mooie glitterlak. Dat werd 'As Gold As It Gets' van Essie: een prachtige lak met gouden flakies. De kwaliteit ervan was erg goed: de glitters verdeelden zich als vanzelf. Tot slot deed ik er nog een laagje topcoat overheen.




Wat een liefdevol resultaat! Ik vind de katten en kattenpootjes zo leuk. De gouden flakies geven de rode nagels iets romantisch. Ik ben erg blij met hoe het is geworden!

'01 Instant Friendship' en '03 Instant Kiss' uit de 'Colour Boost'-lijn van Essence kocht ik bij Kruidvat. 'As Gold As It Gets' van Essie scoorde ik bij Big Bazar. De water decals komen van AliExpress.

Excuses dat het artikel wat later online is gekomen dan normaal! Vanaf volgende week komen ze gewoon weer op dinsdagavond online.

4 opmerkingen:

  1. Wat onwijs leuk dat je met roze en rood én met kattendecals aan de slag bent gegaan. Wat mij betreft kan het dan al bijna niet meer misgaan ;) Het resultaat ziet er erg leuk uit en is perfect voor Valentijnsdag zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, het is inderdaad de perfecte Romy-combinatie! Wat leuk om te horen, dank je wel :)

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Ik vraag me af hoe je al je nagels hetzelfde vijlt t lukt niet echt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Daar heb ik eigenlijk geen speciale manier voor. Tijdens het vijlen vergelijk ik mijn nagels regelmatig om te kijken of ze ongeveer gelijk zijn, dat is eigenlijk alles. Succes :)

      Verwijderen