Pagina's

donderdag 28 februari 2019

Sneeuw nail art

Lakt ze haar nagels niet meer? Is ze gestopt met bloggen? Maakt ze geen nail arts meer? Nee hoor, niets van dat alles! Ik kwam er door allerlei omstandigheden een tijdje niet aan toe om mijn nagels te lakken, maar ik pak de draad gewoon weer op. Te beginnen met deze winterse creatie: een sneeuw nail art!


Als basis koos ik weer eens voor een lakje van Kiko. Het is een felblauwe kleur die de naam '295 Cerulean Blue' draagt. Ik vond 'm wel passen bij een zonnige, winterse dag.



Van het eerste laagje werd ik heel blij. De substantie was perfect om fijn mee te lakken. De smalle, recht afgesneden kwast hielp daar ook bij.



Na drie dunne laagjes was de lak volledig dekkend. Zie de prachtige finish, zo egaal en glanzend! Daarnaast was de droogtijd kort. Dit is echt een lak van hele goede kwaliteit. Daarom vind ik het zo jammer dat Kiko deze lijn nagellak niet meer in hun winkels verkoopt. Ik zou er namelijk zonder aarzelen nog een heel aantal willen inslaan!



Daarna was het tijd voor de nail art. Ik wilde graag deze winter nog eens sneeuwvlokjes op mijn nagels, dus ging ik daar naar op zoek. Tussen mijn verzameling water decals vond ik dit vel met niet alleen sneeuw, maar ook schattige wanten met hartjes. Die moesten het worden!

Ik knipte de plaatjes uit, weekte ze even in een bakje water, schoof ze voorzichtig van het vel en bracht ze aan met een pincet. Dat verliep allemaal vlekkeloos. Eigenlijk heb ik vrijwel nooit klachten over water decals. Daarom behoren ze tot een van mijn favoriete vormen van nail art. Na een laagje topcoat waren mijn nagels helemaal klaar.




Wat ben ik blij met het resultaat! De blauwe basiskleur laat zowel de zwarte als de witte kleur van de water decals mooi naar voren komen. Je zou er op slag zin in een dik pak sneeuw van krijgen! Dat ging helaas niet op: precies toen ik deze creatie op mijn nagels had, werd het ineens lekker lenteweer, haha.

'295 Cerulean Blue' van Kiko kocht ik in een Kiko-winkel. De water decals scoorde ik op AliExpress.

1 opmerking:

  1. Haha, zal je inderdaad altijd zien dat de lente net van start gaat als je winternagels hebt gemaakt ;) Maar een prachtige creatie is het zeker! Fris, maar toch winters! Heel mooie kleur nagellak ook trouwens. Inderdaad jammer dat die niet meer te verkrijgen is.

    BeantwoordenVerwijderen