Pagina's

maandag 25 april 2016

Creatie voor Koningsdag

Over twee dagen is het alweer Koningsdag. Dat leek me een mooi moment om een passende creatie te maken. Ben je benieuwd wat ik hiervoor heb gebruikt en hoe mij dat beviel, lees dan snel verder!

Bij Koningsdag hoort natuurlijk oranje. Al een paar jaar heb ik de naar mijn idee perfecte tint van deze kleur: '04 Orange-Utan' van Catrice. Deze doet me meteen denken aan Koningsdag.


De felheid ervan komt op de foto hierboven niet helemaal goed over. In het echt is het een knallende oranje tint.


Na één laagje schenen mijn tips nog door.


Na twee laagjes waren mijn nagels helemaal gedekt. Wat een fijne lak is dit! De substantie was precies goed, wat zorgde voor een mooi egaal resultaat. Ook de platte, rond afgesneden kwast deed prima zijn werk. 

Alleen oranje nagels vond ik wat saai, dus ging ik tussen al mijn nagelspullen op zoek naar iets toepasselijks.


Gevonden! Deze rood-wit-blauwe stickers van Essence zijn twee jaar geleden uitgebracht voor het WK voetbal. Ze hebben zelfs een naam: '01 Op De Stip'. Ik heb een absolute hekel aan voetbal, maar voor Koningsdag vind ik ze erg passend! Ik gebruikte uiteindelijk de grote ster, het hartje en de vlinder.

Ik vond het te druk om op iedere nagel een sticker te doen, dus ging ik verder op zoek naar een glitterlak. 


Dat werd een 'gouwe ouwe' van Golden Rose: oranje flakies! Deze lak heeft geen naam, alleen een nummer: '03'. Zoals je ziet, heb ik deze al vaak met veel plezier gebruikt. Flakies geven een soort 3d-effect aan je nagels met een prachtige glans, die vanuit iedere hoek een andere kleur heeft. Het enige nadeel is dat ze vrij lastig op een foto vast te leggen zijn.

Op mijn duim, middelvinger en pink bracht ik met een pincet de stickers aan. Ze plakten erg goed. Op mijn wijs- en ringvinger belandde de lak met flakies. Die was een beetje ingedikt, maar er viel gelukkig nog prima mee te lakken. Tot slot bracht ik een laagje topcoat aan.




Ik was erg blij met het eindresultaat. Lekker opvallend, fel en afwisselend! Deze creatie heb ik nu drie dagen op mijn nagels en het zit er nog perfect op. Er is niet eens een beetje tipwear! Ik heb er dus vertrouwen in dat het zeker mooi blijft tot en met woensdag. 

Op de flakies ben ik na al die jaren nog steeds een beetje verliefd. Ze hebben zo'n prachtige glans. Daarom als afsluiter nog een foto waarop ik ze goed heb kunnen vastleggen. Weer of geen weer: mijn nagels zijn klaar voor Koningsdag!


'04 Orange-Utan' en '01 Op De Stip' (nagelstickers) van Essence kocht ik bij Kruidvat. '03' van Golden Rose, de lak met flakies, kocht ik ooit bij een webshop die inmiddels niet meer online is.

4 opmerkingen: