Pagina's

maandag 19 september 2016

Test: set geurende ijsjesnagellak

Ik heb een groot zwak voor nagellaksetjes in leuke verpakkingen. Toen ik deze set met geurende ijsjesnagellak zag, kon ik 'm natuurlijk niet weerstaan. Maar hoe is de kwaliteit van de lakken? Daar vertel ik je vandaag alles over!


Wat een lieve verpakking en wat een schattige flesjes, was het eerste wat ik dacht toen ik dit setje tegenkwam. De verpakking is een ijskraam en op de vrolijk gekleurde lakken staat elk een ander ijsje of sorbet. Ook hebben ze allemaal een leuke naam meegekregen: de paarse 'Tropical Mix', de gele 'Hawaiian Blue', de roze 'Berry Swirl', de groene 'Cherry Chip' en de perzikachtige kleur 'Berry Twist'. Ze zijn van Casuelle, een budgetmerk waar ik verder nog geen nagellak van had. Ik was dus heel benieuwd!

Zo in de flesjes leken ze een redelijk goede dekking te hebben, dus ik besloot te gaan lakken zonder eerst een wit laagje aan te brengen. Ook kwam ik erachter dat het om nagellak op waterbasis ging. Een goede base- en topcoat lakken is dus noodzakelijk, anders was je het zo weer van je nagels af.


Ik ging voor lekker knallend en deed op elke nagel een andere kleur. Mijn inschatting over de dekking was best fout: alleen de roze was bij het eerste laagje redelijk, de rest was erg doorschijnend. De geur was bij alle vijf mierzoet.


De roze op mijn pink was uiteindelijk na drie laagjes dekkend, voor de andere vier kleuren had ik vijf lagen (!) nodig. Met het kleine, platte kwastje kon ik heel netjes langs mijn nagelriemen lakken. De substantie was wat aan de dikke kant, maar bracht niet vervelend aan. Er was wel een ander groot probleem met deze lakken: ze droogden niet! Ze bleven heel plakkerig aanvoelen. Misschien had dit ook te maken met de warmte, want ik lakte op een erg hete dag.

Mijn originele plan was om heel toepasselijk nagelstickers met ijsjes te gebruiken, maar door het droogprobleem leek dat niet zo'n goed idee meer. Toch wilde ik de lakken nog wat opfleuren.


Na wat graven in mijn glitterlakken vond ik 'Pure Pearlfection' van Essie. Dat is een subtiele glitterlak met hele fijne zilveren glittertjes. Ik hoopte dat dat net een beetje extra zou geven.

Het lakken verliep heel soepel: fijne substantie, goede kwast en snelle droogtijd. Ik vond dat het effect na een laagje nog niet goed genoeg zichtbaar was, dus bracht ik twee laagjes aan. Ik eindigde met een laagje topcoat.




Ja, dit is nu echt iets waar ik blij van word: glinsterende nagels in allerlei vrolijke, felle kleuren! De lak van Essie gaf een subtiele, glanzende shimmer. Die combinatie ging goed samen met de zomerse dagen van afgelopen week. Wat dat betreft vond ik ze heel leuk geworden.

Toch kan ik deze nagellak op waterbasis absoluut niet aanraden. Het droogt namelijk helemaal niet. Zelfs na vier dagen, vlak voor ik het er weer afhaalde, kon ik nog steeds deukjes in de lak maken. Ongelofelijk, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Ook is de houdbaarheid niet geweldig. Zo had ik al na een paar uur de eerste tipwear. Maar het kan nog gekker: op de tweede dag viel me ineens op dat de topcoat helemaal gekrompen was op die rare lak! Hieronder kun je dat goed zien.


Ach, voor die drie euro kon ik ook niet te veel verwachten. Het setje staat nu vrolijk op mijn bureau, ook leuk!

Het setje Ice Cream-nagellak van Casuelle kocht ik even geleden bij Kruidvat. 'Pure Pearlfection' van Essie kocht ik een paar jaar geleden in Antwerpen, maar is hier ook te koop.

10 opmerkingen:

  1. Het ziet er echt superleuk uit, die felle kleurtjes met een glinsterlaagje! Wel jammer dat de lak een beetje tegenviel, maar voor die 3 euro heb je nu in ieder geval wel een vrolijk setje ter decoratie op je bureau staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen die flesjes zijn al leuk, zeker ter decoratie als ze zo tegenvallen. Kleurtjes zijn wel lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, van de flesjes en kleuren werd ik ook heel blij!

      Verwijderen
  3. Ik vind de kleurtjes erg leuk alleen iets teveel laagjes haha :) Ook moet ik er niet aan denken dat er een zoete geur zit aan mijn nagellak

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al die laagjes kosten inderdaad heel wat geduld :P De geur verdwijnt gelukkig zodra je er topcoat overheen doet, da's dan wel een klein pluspunt.

      Verwijderen
  4. Vind ze heel leuk maar 5! laagjes is aardig wat. Mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :) Voor vijf laagjes is inderdaad best wat geduld nodig, haha.

      Verwijderen
  5. O dat is zo herkenbaar dat je voor leuke verpakking valt. Heb ik ook. Wel jammer dat ze niet zo goed zijn, want de kleurtjes zijn wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig dat jij dat ook hebt :) Dat is zeker jammer, maar als decoratie staan ze ook leuk!

      Verwijderen