Pagina's

dinsdag 22 augustus 2017

Groene stippen nail art

Ik had zin in iets anders dan normaal. Na wat zoeken en nadenken werden het knalgroene stippen! Ik laat je uitgebreid zien hoe ik deze nail art maakte.


Groen behoort tot mijn favoriete kleuren. Ik vond het hoog tijd om deze kleur weer eens in het zonnetje te zetten en koos daarom deze twee lakken van Kiko uit. De lichtgroene is '297 Acid Green' en de donkergroene '836 Lawn Green'.


Ik bracht de lichtgroene lak aan als basis. Het eerste laagje was nog vrij doorschijnend, maar de formule was wel erg fijn.


Poeh, wat dekte deze lak slecht! Pas na vier laagjes schenen mijn tips niet meer door. Ook de droogtijd was een ramp; het bleef heel lang plakkerig. Aan de andere kant bracht de lak wel mooi egaal aan en kwam er een prachtige glans tevoorschijn.


Ik heb de laatste weken maar weinig patronen op mijn nagels gehad, dus de hoogste tijd om dat weer eens te doen! Tijdens mijn vakantie in Frankfurt liep ik tegen deze vinyls met stippen aan. Ze waren afgeprijsd voor maar €0,50, dus ik kon ze niet laten liggen.


De werking ervan is vrij makkelijk: je brengt een sjabloon aan, lakt er overheen en haalt het sjabloon er voorzichtig af als de lak nog nat is. Dat is precies wat ik deed en warempel, het lukte! Om het niet te druk te maken, besloot ik om mijn duim en ringvinger gewoon groen te laten, als een soort omgekeerde accentnagels. Toen het eenmaal goed droog was, bracht ik nog een laagje topcoat aan.




Wat een grappig effect geven de stippen! Mijn vriend noemde ze zelfs 'turtlenagels', haha. Ze zijn wat feller en opvallender geworden dan ik had verwacht, maar dat is ook weleens leuk. Het zijn echt eyecatchers; ik moet er steeds weer even naar kijken.

'297 Acid Green' en '836 Lawn Green' van Kiko kocht ik in een Kiko-winkel. De vinyls scoorde ik bij Woolworth, een soort Duitse Wibra.

2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf gedaan, zo met die stippen! Ik wist helemaal niet dat er zoiets als die vinyls bestonden. Ideaal als je, zoals ik, niet zo'n vaste hand hebt met nagellak :) Het resultaat is heel mooi. Wel jammer dat de groene lak van Kiko qua droogtijd niet ideaal is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Vinyls zijn zeker een uitkomst als je freehand niet zo goed bent. Ik ben gek op zulk soort sjablonen, want het lukt mij ook niet om het uit de losse hand zo strak te krijgen :)

      Verwijderen