Pagina's

dinsdag 23 januari 2018

Winternagels met Essence Winter Dreamin'

De winter is in volle gang, al is daar buiten op dit moment maar weinig van te merken. Daarom vond ik het de hoogste tijd om de winter aan te moedigen met vrolijke winternagels!


Vorige maand bracht Essence een prachtige wintercollectie uit, genaamd 'Winter Dreamin''. Ik kon niet kiezen tussen de lakjes, dus besloot ik ze gewoon allemaal te gebruiken. Je ziet hier de donkergroene '01 Cozy Mountain Mornings', de donkerpaarse '02 Hot Cocoa & Fuzzy Socks', de grijsblauwe '03 Sleigh Rides & Snowball Fights' en de donkerroze '04 Girlstalk At The Fireplace'. Ik vind de toepasselijke namen erg leuk gevonden!


Na het eerste laagje was ik verrast: alle vier de kleuren zagen er al best redelijk uit.


Uiteindelijk hadden de donkere kleuren twee laagjes en de lichtere kleuren drie laagjes nodig. Dat is een prima score. De substanties waren erg verschillend. De paarse '02 Hot Cocoa & Fuzzy Socks' (wijsvinger) was erg vloeibaar, waardoor de lak in mijn nagelriemen liep. De grijsblauwe (middelvinger) en donkergroene (ringvinger) waren juist vrij stroperig, waardoor vooral die eerste niet mooi egaal wilde worden. De donkerroze '04 Girlstalk At The Fireplace' (pink) had de beste substantie van de vier: precies vloeibaar genoeg om fijn mee te kunnen lakken.


Deze collectie bestaat niet alleen uit gewone lakjes, maar ook uit winterse nagelstickers ('01 Sprinkle Me With Snowflakes' en een glittertopcoat ('01 Ready, Set, Snow'). Ik kon niet wachten om ook deze uit te proberen.

Op de donkergroene nagels bracht ik de sneeuwtopcoat aan. Goed schudden voor gebruik was noodzakelijk, want de glitters zonken razendsnel naar de bodem. Het aanbrengen deed ik deppend en dat ging prima. Het kostte wel wat moeite om de grote witte glitters op mijn nagels te krijgen.

De stickers waren van erg goede kwaliteit! Ze lieten makkelijk los van het vel en met een pincet bracht ik ze aan. De randen vielen heel mooi weg in de lak, vergelijkbaar met water decals. Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan.




De winterse kleuren in combinatie met de sneeuwglitters en de stickers vind ik erg leuk geworden! De glittertopcoat bevat naast de witte glitters ook doorzichtige, glinsterende stukjes die doen denken aan ijs. Dat geeft een mooi effect. Laat het winterse weer en de mooie sneeuwlandschappen maar komen!

'01 Cozy Mountain Mornings', '02 Hot Cocoa & Fuzzy Socks', '03 Sleigh Rides & Snowball Fights', '04 Girlstalk At The Fireplace', '01 Ready, Set, Snow' en '01 Sprinkle Me With Snowflakes' uit de 'Winter Dreamin''-collectie van Essence kocht ik allemaal bij Kruidvat.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie, warme kleuren heb je gebruikt! Superleuk ook dat je verschillende kleuren hebt gecombineerd. Ik vind het resultaat echt prachtig en heerlijk winters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje erg laat, Maar wat een gave nagels!Een echt winters resultaat en helemaal iets voor jou!:) liefs Rii

    BeantwoordenVerwijderen