Pagina's

donderdag 6 september 2018

Najaarskleuren met glitters

Het is frisser, buiten is het wat grauwer en de dagen worden langzaam korter. Dat kan maar één ding betekenen: de herfst staat voor de deur. De hoogste tijd dus voor wat najaarskleuren, maar dan wel opgevrolijkt met glitters!


Ik waagde me weer aan een uitprobeersel: een lakje van het merk L.O.V.  Sinds een paar maanden wordt dat bij Etos verkocht. Laatst was er uitverkoop en kon ik het niet laten om onder andere deze blauwe '262 Azur Aphrodisiac' mee te nemen.

Omdat het vorige week zo goed beviel, ging ik nogmaals voor een ICONails lak van Catrice. Het is een grauwe paars met de naam '19 Johnny Deep'. Zou deze net zo goed zijn als de groentinten van afgelopen week?


Woehoe, wat een mooi eerste laagje! De blauwe was al bijna dekkend, terwijl de paarse nog wat meer gaten liet zien.


Na twee laagjes zagen beide lakken er letterlijk perfect uit. Wat me vooral opviel, was dat ze qua substantie, finish (prachtig glanzend) en kwast (plat, rond afgesneden) zoveel op elkaar leken. Dat is ook niet zo gek, kwam ik achter, want zowel L.O.V als Catrice zijn van hetzelfde moederbedrijf Cosnova. Ik verdenk ze ervan dat het exact dezelfde soort lakken zijn. Het enige echte verschil is de prijs: een lakje van L.O.V is twee keer zo duur als de nagellak van Catrice (6 euro tegenover 3 euro). Qua budget kun je dus beter gaan voor Catrice!


Natuurlijk kon ik mijn nagels niet zo laten. Voor wat mooie glitters keek ik weer eens tussen mijn Duitse verzameling. Dit lakje uit de 'Glitter Nails'-lijn van Rival de Loop Young trok mijn aandacht door de combinatie van gekleurde glitters met blauwe flakes. De naam '10 Fairytale' vind ik heel toepasselijk.

Ook hier verliep het aanbrengen soepel. De glitters verdeelden zich goed, zonder al te veel moeite. Alleen aan de zijkanten van mijn nagels was het nodig om een beetje te deppen, zodat ook daar glitters belandden. Toen het eenmaal droog was, bracht ik nog een laagje topcoat aan.




Oh, wat zit er een mooie glinstering in de glitters! Ik kan ernaar blijven kijken. Normaal krijg ik zulke lakken nooit goed vastgelegd met mijn camera, maar deze keer lukte dat zomaar wel. Door de glitters is alleen het effect van de accentnagels (duim en ringvinger) een beetje verloren gegaan. Ik had beter een wat meer contrasterende kleur kunnen kiezen. Volgende keer beter, zal ik maar zeggen!

'262 Azur Aphrodisiac' van L.O.V kocht ik bij Etos. '19 Johnny Deep', van de Catrice ICONails, komt van Kruidvat. '10 Fairytale' uit de 'Glitter Nails'-collectie van Rival de Loop Young scoorde ik bij Rossmann, een Duitse drogist.

2 opmerkingen:

  1. Dit is helemaal jouw kleur volgens mij :) Wat zien je nagels er prachtig uit, zeker met de glitters erbij. Perfect voor de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel nog voor je reactie, Romy! Dit zijn inderdaad echt mijn kleuren :)

      Verwijderen