Pagina's

donderdag 4 oktober 2018

Tekst nagels

Inmiddels weet je vast wel dat ik gek ben op taal en schrijven. Tekstnagels passen daar natuurlijk helemaal bij. Deze keer maakte ik ze niet alleen voor de leuk, maar wil ik er ook een leuk nieuwtje mee vertellen! Ben je benieuwd wat dat is en hoe ik deze nail art maakte? Lees dan snel verder!


Als basis koos ik voor wat vrolijke, lichte kleuren, zodat de tekst later goed zichtbaar zou zijn. Het zijn vier lakjes uit de 'DIY Design'-collectie van Rival de Loop Young, die ik kocht in Düsseldorf. Van links naar rechts zie je '01 Cocoloco', '03 Miss Sunshine', '07 La Provence' en '08 Sea Señora'.


Na één laagje waren de paarse en blauwe lak al best redelijk, terwijl de gele en witte nog heel doorschijnend waren. Dat hoort helaas een beetje bij zulke lichte kleuren.


Met wat geduld lukte het uiteindelijk om alle vier de kleuren mooi dekkend te krijgen. De paarse had twee laagjes nodig, de blauwe drie, de witte en gele beide wel vier laagjes. Gelukkig hadden ze allemaal een fijne substantie en droogden ze snel. De matte finish met een soort zijdeglans vond ik erg mooi.


Toen mijn nagels eenmaal goed droog waren, ging ik verder met de nail art. Uit een krantje knipte ik allerlei stukjes tekst. Vervolgens doordrenkte ik een wattenschijfje met alcohol. Zo'n potje alcohol kun je bij iedere drogist krijgen. Daarna legde ik een stukje krant op het watje, met de letters naar beneden. Zodra het papier helemaal doorweekt is, is het een kwestie van precies lang genoeg op je nagel aandrukken. Voorzichtig er afhalen en voilá: de letters zijn getransporteerd naar je nagels!

Het vergt wel wat oefening om een mooi resultaat te krijgen. Als je het stukje tekst te kort op je nagel aandrukt, dan zie je de letters amper. Doe je het te lang, dan heb je niet alleen de letters, maar ook het papier zelf aan je nagel vastgekleefd zitten. Ook mij lukte het niet meteen; op de eerste hand had ik gelijk drie mislukte nagels. Bij een nieuwe poging ging het wel goed. Oefening baart kunst! Als laatste bracht ik nog een laagje topcoat aan.




Ik vind het een geslaagde nail art! De vrolijke kleuren en de letters springen eruit. Het enige jammere is dat de letters in spiegelbeeld op je nagels terecht komen, maar daar valt wel doorheen te kijken. Door nare persoonlijke omstandigheden is deze creatie wel drie weken op mijn nagels blijven zitten, waarvan het twee weken goed is gebleven. Daarna ontstonden er chips en werd de uitgroei erg zichtbaar. Mijn hoofd stond er de afgelopen weken echt niet naar om mijn nagels te doen, maar vanaf nu wil ik de draad weer oppakken. Voor de komende weken heb ik dan ook al heel wat plannen voor leuke herfst- en Halloween creaties!

Maar wat is nu het leuke nieuwtje dat ik wilde vertellen? Nou, sinds een maand loop ik stage bij een tekstbureau! Ik ben zo blij dat ik eindelijk ervaring op kan doen in mijn vakgebied. Het valt namelijk niet mee om als starter een baan te vinden in de communicatie of journalistiek. Hopelijk gaat deze stage me daarbij helpen. Vandaar dus deze toepasselijke nagels!

'01 Cocoloco', '03 Miss Sunshine', '07 La Provence' en '08 Sea Señora' uit de 'DIY Design'-collectie van Rival de Loop Young kocht ik bij Rossmann, een Duitse drogist.

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn zó leuk geworden! Lekker fleurig en geheel toepasselijk voor je stage :) Sterkte met de nare persoonlijke omstandigheden! <3 Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Romy :) Ik stuur je snel een uitgebreide update!

      Verwijderen