Pagina's

maandag 29 oktober 2018

Griezelige Halloween nagels

Nog een paar dagen en dan is het Halloween. Wat blijft het toch leuk om ieder jaar griezelige nagels te maken. Deze keer ging ik voor angstaanjagende pompoenen!


Als basis wilde ik een echte pompoenkleur. Ik liep er tegenaan bij het schap van Essence. Deze roodoranje lak uit de vaste 'The Gel Nail Polish'-lijn heeft de toepasselijke naam '117 Pumpkin Spice'.


Wat werd ik blij van het eerste laagje! De lak was al bijna dekkend en nog mooi egaal ook.


Na twee laagjes was de dekking perfect. Verder heb ik niets aan te merken: met de platte, rond afgesneden kwast viel prettig te werken, de substantie was prima, de droogtijd was kort en het resultaat prachtig glanzend. Als dit een blinde test was, dan zou ik er geld op inzetten dat ik met Essie of OPI te maken had. Echt een budgettopper, deze lak!


Een paar jaar geleden heb ik eens een hele set Halloween water decals bij AliExpress besteld. Er zitten zoveel leuke plaatjes tussen dat ik ze er ieder jaar weer bij pak. Deze keer ging ik voor de typische pompoen met griezelig gezicht, oftewel een Jack O'Lantern.

Het aanbrengen ging als volgt: plaatjes uitknippen, even weken in een bakje water, plaatje met een pincet van het kartonnetje afschuiven en met datzelfde pincet aanbrengen op de nagel. Dat verliep allemaal volledig probleemloos. Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan.




Woehoe, ik zou bijna bang worden van mijn eigen nagels! Ik vind de roodoranje basis met de angstaanjagende gezichten en pompoenen erg geslaagd. Laat Halloween maar komen!

'117 Pumpkin Spice' uit de 'The Gel Nail Polish'-lijn van Essence kocht ik bij Kruidvat. De Halloween water decals met pompoenen en Jack O'Lanterns scoorde ik op AliExpress.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie combinatie inderdaad van deze typische Halloween-kleur met de griezelige plaatjes. Heel leuk gedaan! Die lak is er ook een om te onthouden, zo te horen. Fijn dat hij zo goed dekt en dat voor de prijs van Essence :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Romy :) Inderdaad, die lak is van topkwaliteit! Al heb ik inmiddels ook een minpunt ontdekt: hij staint als een gek, zelfs door een basecoat heen. De kleur is helemaal in mijn nagels getrokken :(

      Verwijderen