Pagina's

maandag 5 november 2018

Duistere glitternagels

Twee weken geleden ging ik een dagje shoppen in Duitsland, waar ik uiteraard allerlei mooie nagellak scoorde. Twee daarvan waren de 'Dancing On The Milky Way' glitterlakjes van Essence, die ik meteen wilde uitproberen. Ben je benieuwd naar mijn ervaringen? Lees dan snel verder!


Volgens Essence zouden de glitterlakken 'highly covering' (goed dekkend) moeten zijn. Nadat ik de flesjes opende, geloofde ik dat niet helemaal. Daarom ging ik uit voorzorg voor een dekkende basecoat. Het werd de zwarte 'Noir Noir Darkening Base Coat' van Catrice.


Na twee laagjes zag de basecoat er zo uit. Helaas was de lak nog steeds een beetje doorschijnend, maar dekkend genoeg voor een basislaag. Door de matte finish droogde het pijlsnel.


Tijd voor glitters! Deze lakjes komen uit de 'Dancing On The Milky Way'-collectie van Essence. De donkere lak is '01 Molten Night Sky' en de paarse is '02 Milky Way'. Ik was meteen onder de indruk van de prachtige glitters.


Een laagje over de basecoat zorgde al voor een mooi effect. De glitters verdeelden zich als vanzelf over mijn nagels. Met de platte, recht afgesneden kwast viel prima te lakken. De droogtijd was bovendien kort. Fijne lakjes dus!

Om het glittereffect wat intenser te maken, bracht ik een tweede laagje aan. Het voelde daarna korrelig aan door alle glitters, dus ik sloot af met een flinke laag topcoat om het glad te krijgen.




Oh, wat hou ik van dit soort glitters! Ze hebben iets duisters, een beetje in de stijl van Halloween. Daarnaast hebben ze een mooie diepte, waardoor ik er naar kan blijven kijken. Vooral bij de donkere lak zie ik de vergelijking met een mooie sterrenhemel. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze lakjes een geslaagde aankoop waren in Düsseldorf!

De 'Noir Noir Darkening Base Coat' van Catrice kocht ik een tijd geleden bij Kruidvat. '01 Molten Night Sky' en '02 Milky Way' uit de 'Dancing On The Milky Way'-collectie van Essence scoorde ik bij Rossmann, een Duitse drogist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten