Pagina's

woensdag 21 november 2018

Gouden herfstbladeren nail art

Ondanks de winterse kou van de laatste dagen viel het me op dat juist nu de herfst in volle gang is. Overal zie je bontgekleurde bladeren en paddestoelen. Daarom besloot ik nog één keer te gaan voor een herfstige creatie: een gouden herfstbladeren nail art!


De basis werd een echte herfstkleur: '39 Jungle Drums' uit de 'Gel Look'-lijn van Rival de Loop Young. Het is een grauwe groene kleur die ik perfect bij de herfst vind passen.


Ongelofelijk maar waar: na één laagje was de lak al volledig dekkend! Dat heb ik lang niet meegemaakt, al helemaal niet met nagellak van maar €1,39. Het lakte bovendien erg prettig met de platte, rond afgesneden kwast en de droogtijd was kort. Ook over de egale, prachtig glanzende finish was ik goed te spreken. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een geweldige lak is!


Tijd voor de nail art. Ik besloot mijn ponsjes er weer eens bij te pakken. Tussen de verzameling vond ik een mooi herfstblad. Qua kleur ging ik voor goud, omdat dat zowel bij de herfst als de groene basiskleur goed past. Ik gebruikte daarvoor 'Golden Waves' van OPI.


Ik ponste het figuurtje steeds uit in een stukje schilderstape en plakte dat op mijn nagel. Daarbij is het belangrijk dat je de randen goed aandrukt, zodat er geen lak onderdoor kan lopen. Daarna is het een kwestie van er overheen lakken en het schilderstape voorzichtig verwijderen vóór de lak droog is. En voilá, daar komt een herfstblaadje tevoorschijn! Na een laagje topcoat was de nail art helemaal klaar.




Wat zijn ze leuk geworden! De kartelrandjes en andere details van het blad kwamen goed op mijn nagels terecht, waar ik erg blij mee was. Door de glinstering van de gouden kleur waren ze alleen wat moeilijker vast te leggen. De kleurencombinatie maakt het lekker herfstig. Laat de herfst nog maar even duren!

'39 Jungle Drums' uit de 'Gel Look'-lijn van Rival de Loop Young kocht ik bij Rossmann, een Duitse drogist. 'Golden Waves' van OPI scoorde ik een tijd geleden bij Big Bazar. Het ponsje met het herfstblad komt van Action, waar ik ook het schilderstape voor de nail art haalde.

2 opmerkingen:

  1. Wat is je nail art mooi geworden! De blaadjes zijn echt goed gelukt en ik vind de combinatie van donkergroen met goud ook erg mooi. Gaaf hoor! En fijn dat de groene lak zo'n groot succes bleek :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie, dank je wel voor je complimenten. De groene lak kocht ik nog met jou in Düsseldorf :) Het is er zeker een die op m'n favorietenlijstje staat!

      Verwijderen