Pagina's

vrijdag 19 oktober 2018

Duitsland nail art

Morgen ga ik een dagje shoppen in Düsseldorf, dus ik kon het niet laten om met passende nagels op pad te gaan. Kijk vandaag mee naar deze vrolijke Duitsland nail art!


Bij een Duitse nail art mogen Duitse lakjes natuurlijk niet ontbreken. De witte lak, genaamd 'Colour Intensifying Base', is van Rival de Loop Young. De rode lak, '020', komt uit de 'Electric Valley'-collectie van Trend IT UP.


Na het eerste laagje zag de witte kleur er al goed uit. De rode had ik van tevoren getest op een nagelwiel, waarna ik maar weinig vertrouwen had in de dekking. Daarom heb ik er een laagje wit onder gedaan om 'm eerder dekkend te krijgen.


De 'Colour Intensifying Base' had drie laagjes nodig voor een goede dekking. De vorm van de kwast was perfect om netjes langs mijn nagelriemen te kunnen lakken. Ook de substantie en korte droogtijd kregen een plus. De rode lak was na twee laagjes goed. Let vooral op de mooie rood met gouden shimmer die tevoorschijn is gekomen. De kwaliteit ervan was verder prima. Precies zoals ik van Duitse nagellak gewend ben!


Maar hoe maak je van die rode en witte nagels nu Duitse blikvangers? Nou, hiermee. Tijdens mijn vorige shoptrip naar Düsseldorf kocht ik deze leuke Duitsland nagelstickers. Ze waren eigenlijk bedoeld voor het WK voetbal, maar ze kunnen ook makkelijk voor gelegenheden zoals deze. Ik koos het vlaggetje en het land zelf voor op de witte nagels. Met een pincet haalde ik ze makkelijk van het vel en bracht ze probleemloos aan.

Bij de rode nagels ging ik voor een glitterlak van Sally Hansen, namelijk '770 Copa Banana' uit de 'Xtreme Wear'-lijn. Deze lak bevat gele en zwarte glitters, wat samen met de rode basiskleur de Duitse kleuren compleet maakt. Dat vond ik een leuke variatie op de Duitse vlag. Helaas was het aanbrengen een ramp. Er kwamen amper glitters van de kwast af, waardoor ik veel moest deppen en klooien om het een beetje mooi te krijgen. Dat had dan weer als gevolg dat op sommige nagels een dikke laag lak kwam te zitten. Met een laagje topcoat probeerde ik het er tot slot nog zo goed mogelijk uit te laten zien.




Wat ben ik blij met hoe ze geworden zijn! Het ziet er precies uit zoals ik het in m'n hoofd had. Ze zijn lekker vrolijk en speels door de combinatie met de gekleurde glitters. Nu maar hopen dat ze morgen een beetje geluk brengen, zodat ik een aantal mooie nieuwe lakjes kan scoren!

'Colour Intensifying Base' van Rival de Loop Young kocht ik bij Rossmann, een Duitse drogist. '020' uit de 'Electric Valley'-collectie van Trend IT UP komt van DM, een andere Duitse drogist. '770 Copa Banana' uit de 'Xtreme Wear'-lijn van Sally Hansen scoorde ik jaren geleden bij Action. De Duitsland nagelstickers komen van Tedi, een andere leuke winkel in Duitsland.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een leuke creatie! En helemaal toepasselijk voor ons tripje naar Düsseldorf vandaag! Ik vind ze echt mooi gelukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Romy! En wat hebben we goed geshopt afgelopen zaterdag :D

      Verwijderen