Pagina's

maandag 30 mei 2016

Woeste zee nail art

Soms heb je ineens zin in een bepaalde kleur. Zo wilde ik weer eens iets doen met blauwe nagellak. Ik dacht meteen aan de zee, boten en ankers. Die zie je dan ook allemaal terug in de nail art die ik uiteindelijk maakte. Hoe ik dat deed en wat ik ervoor gebruikte, vertel ik je vandaag uitgebreid!


Al snel kwam ik uit bij een setje dat ik laatst kocht. Het is de 'Denim Style' set van Boulevard. Ik kwam deze zomaar tegen bij de Bart Smit (mijn vriend wil daar altijd games kijken, vandaar). Het setje bevat een zilveren, lichtblauwe, koningsblauwe en donkerblauwe glitterlak. Ook zit er rondom elke dop een velletje nagelstickers met ankers, reddingsboeien, roertjes en golven. Helemaal leuk!


Ik koos de twee middelste kleuren, de lichtblauwe en koningsblauwe, om mee aan de slag te gaan. De lakken hebben geen afzonderlijke namen of nummers. Ik wilde hiermee een mooi ombre-effect op mijn nagels creëren.


Om te beginnen bracht ik een laagje 'White Out' van Sally Hansen aan. Dit is een hele fijne witte lak. Een witte laag onder je lak zorgt ervoor dat de kleuren beter uitkomen.


Daarna ging ik verder met de gradiënt. Ik bracht de twee blauwe tinten onder elkaar aan op een make-upsponsje. Dan is het een kwestie van op je nagels deppen tot het resultaat dekkend genoeg is. Je krijgt hierdoor een mooie, subtiele overloop van de kleuren.


Oh nee! Ik had er een grote bende van gemaakt op mijn vingers. Helaas kun je dat niet voorkomen als je met sponsjes aan de slag gaat. Ik was uiteindelijk wel een half uur per hand bezig om het schoon te maken. Ik moet binnenkort toch maar eens liquid nail art tape gaan aanschaffen denk ik, haha.

Na het aanbrengen kwam ik er pas achter dat de lakken een matte finish hebben. Daar hou ik persoonlijk niet zo van; ik heb nagellak het liefst glanzend en glinsterend! Toch bracht dit wel een groot voordeel met zich mee, want matte lakken drogen heel snel. Ik kon dus snel weer verder.


Ik vond de stickers uit het setje van Boulevard te wit en ging daarom op zoek naar iets anders. Deze nagelstickers van Claire's vond ik heel toepasselijk. Ik besloot de boten en de ankers te gebruiken.

Het aanbrengen ervan viel tegen. De stickers wilden namelijk met geen mogelijkheid van het velletje af! Ik heb er bovendien wel een stuk of vier gescheurd. Wat dat betreft was de kwaliteit dus bagger. Aan de andere kant: als het eenmaal gelukt is om ze op je nagels te krijgen, plakken ze heel goed en valt de omtrek mooi weg in de lak. Tot slot bracht ik twee laagjes glanzende topcoat aan.




Ik had het zo bedacht: de donkere tint blauw is de zee en de lichte is de lucht. De boten zijn zo geplakt dat het net lijkt of ze op de woeste zee varen. De ankers deed ik onderaan mijn nagel, op de 'bodem van de zee'. Ik kan ernaar blijven kijken, zo leuk vind ik het geworden. Lekker speels en dan met die glinsterende blauwe lakken: precies waar ik van hou!

'White Out' van Sally Hansen kocht ik ooit bij Action. Het 'Denim Style' setje van Boulevard is te koop bij Bart Smit. De nagelstickers scoorde ik een tijd geleden in de sale bij Claire's. 

4 opmerkingen:

  1. Prachtige gradient heb je gemaakt! Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi, ik hou ervan als hij zo van kleur verloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat effect ook altijd heel mooi :) Dank je wel!

      Verwijderen