Pagina's

maandag 10 april 2017

Creatie met ritsen

Toen ik verhuisdozen aan het uitpakken was, kwam ik deze leuke ritsjes tegen. Ik kon niet wachten om ze te gebruiken en besloot dat ook meteen te doen!


Als je opruimt of verhuist, dan kom je altijd dingen tegen die je kwijt was of waarvan je niet meer wist dat je ze had. Dat laatste gold voor mij toen ik het bovenstaande stickersetje van Max & More tegenkwam. Het zijn gouden nagelstickers in de vorm van ritsjes, poedels, paraplu's en strikjes. Ik vond de ritsen zo leuk dat ik ze meteen op mijn nagels wilde doen.


Als basis koos ik voor een paarsblauwe kleur van Barry M uit de 'Gelly'-collectie. Deze crèmelak draagt de naam '330 Blueberry'. Ik vind het een vrolijke, lenteachtige lak.


Bij het eerste laagje zag de dekking er al goed uit. Er zaten alleen hier en daar nog wat gaatjes.


Na twee laagjes was 'Blueberry' volledig dekkend. De lak had een prachtige glans van zichzelf. Een minpuntje was wel dat de lak erg vloeibaar was en daardoor de neiging had om in mijn nagelriemen te lopen (zoals je ziet bij mijn ringvinger en pink). Ook lukte het me niet om 'm egaal te krijgen.


Tijd voor de ritsjes! Met een pincet haalde ik ze voorzichtig van het vel af en plakte ze op. De bovenste twee knipte ik eerst op maat. Ik was verbaasd hoe mooi de randen van de stickers wegvielen in de lak. Tot slot bracht ik een laagje topcoat aan. Helaas leek het alsof de topcoat de randen juist weer benadrukte.




Ik vind het resultaat zo leuk en speels geworden! Al was het misschien nog mooier geweest als ik het vlak achter de rits op mijn wijsvinger een andere kleur had gegeven. Ik heb deze creatie met veel plezier gedragen; de ritsjes hebben wel 1,5 week zonder problemen op mijn nagels gezeten!

'330 Blueberry' uit de 'Gelly'-collectie van Barry M kocht ik een paar jaar geleden bij River Island. De nagelstickers van Max & More zijn van Action.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten