Pagina's

maandag 13 november 2017

Puzzel nail art

Een nail art met totaal andere kleuren dan die ik normaal gebruik: waarom ook niet? Ik laat je zien hoe ik deze knalroze puzzel nail art maakte!


Trouwe lezers weten inmiddels dat ik het liefst iets met groen of blauw op mijn nagels doe. Deze keer ging ik eens voor iets totaal anders: een donkere bordeaurode en een knalroze lak. Beide komen uit de 'Pulse Of Purism'-collectie van Catrice en ze dragen respectievelijk de namen '02 PuREDfied Simplicity' en '03 Pure Hibiscocoon'. Het zijn brede flesjes met een grote dop. Onder die enorme dop zit gelukkig een kleinere versie verscholen die bij het lakken een stuk beter in de hand ligt.


De kwaliteit van beide lakken was erg goed! Al na twee laagjes waren ze dekkend met een mooi egaal resultaat. Door het smalle, recht afgesneden kwastje kon ik bovendien netjes langs mijn nagelriemen lakken. Een ander pluspunt was dat de lakken erg snel droog waren. Ik ben fan!


Natuurlijk kon ik mijn nagels niet zo laten en dus pakte ik mijn verzameling ponsjes er weer eens bij. Ik kon het puzzelstukje niet weerstaan. Ook schilderstape mocht niet ontbreken.


Ik scheurde steeds een stukje schilderstape af, ponste het figuurtje eruit en plakte het stevig op mijn nagel. Het is vooral belangrijk om de randen van de afbeelding goed aan te drukken, zodat de lak er niet onderdoor kan lopen. Daarna is het een kwestie van lakken en het schilderstape er voorzichtig afhalen als de lak nog nat is. Ik gebruikte dezelfde kleuren als die van mijn nagels. Nadat het goed droog was, bracht ik nog een laagje topcoat aan.

Helaas was het tegen die tijd al donker, waardoor ik genoodzaakt was om de volgende foto's onder mijn felle bureaulamp te maken. De kleuren komen daardoor iets anders over dan in het echt.




Dit zijn nog eens knallende nagels! Ondanks dat ik niet zo'n fan ben van deze kleuren, vind ik de nail art best geslaagd. Het heen en weer springen van de kleuren ziet er speels uit en ik vind de puzzelstukjes erg leuk. Laat ik maar eens vaker buiten mijn comfortzone gaan!

'02 PuREDfied Simplicity' en '03 Pure Hibiscocoon' uit de 'Pulse Of Purism'-collectie van Catrice kocht ik een aantal maanden geleden bij Kruidvat.

2 opmerkingen:

  1. Yay, roze! Dat is altijd goed natuurlijk :) Maar al helemaal met zo'n leuk puzzelpatroon erop. Ik vind je nail art echt heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik dacht al dat de roze kleur je zou bevallen :P Dank je wel!

      Verwijderen