Pagina's

dinsdag 6 maart 2018

Crushed glass nail art

Stukjes folie die het effect geven van gebroken glas: zou dat wat zijn? Tijd om het uit te proberen! Vandaag vertel ik je alles over mijn ervaringen met dit 'crushed glass' effect.


Blauw behoort tot mijn favoriete nagellakkleuren. Omdat ik benieuwd was of de ondergrond invloed zou hebben op het effect van de folie, koos ik voor een lichte en een donkere tint. Het zijn '295 Cerulean Blue' en '336 Electric Blue' van Kiko.


Het eerste laagje was nog best doorschijnend. Het egale resultaat en de prachtige glans waren wel meteen zichtbaar.


Na drie laagjes waren beide lakken dekkend. Ze hadden de heerlijke kwaliteit die ik van Kiko gewend ben: een fijne substantie en een smalle, recht afgesneden kwast die netjes lakken mogelijk maakt. Bovendien droogden ze snel. Ik ben fan!


Dit zijn ze dan: de 'Crushed glass' nagelstickers van Essence, die de naam '01 It Pieces' hebben meegekregen. Het zijn ruitjes, driehoekjes en V'tjes van folie. Vanuit iedere hoek lijken ze een andere kleur te hebben.

Met een pincet bracht ik ze voorzichtig aan. De stickers kwamen wat lastig van het vel en scheurden makkelijk, dus voorzichtigheid was geboden. Het aanbrengen zelf was geen probleem. Daarna lakte ik nog een laagje topcoat.




Wow, wat een enorme glans komt daar vanaf! Ik had nog nooit zulke stickers gezien en ik ben positief verrast. Vanuit elke hoek verandert de kleur een beetje, zowel op de donkere als op de lichte ondergrond. De vormen zijn weer eens wat anders dan normaal. Wat mij betreft zijn ze goedgekeurd!

'295 Cerulean Blue' en '336 Electric Blue' van Kiko kocht ik in een Kiko-winkel. '01 It Pieces', de 'Crushed glass' nagelstickers van Essence, komt bij Kruidvat vandaan.

1 opmerking:

  1. Wat een gave nagelstickers en ze komen heel mooi uit op de blauwe achtergrond. Je nagels zien er echt prachtig uit zo! ♥

    BeantwoordenVerwijderen