Pagina's

dinsdag 20 maart 2018

Tulpen nail art

De lente is officieel begonnen en dat inspireerde me om een oer-Hollandse tulpen nail art te maken. Lees verder om te zien hoe ik dat deed!


Yes, geel kan weer uit de kast! Als basis koos ik een lichtgele lak van OPI, genaamd 'Plant One On Me'.


Geel is een kleur die vaak slecht dekt, dus ik begon een beetje te juichen toen de lak er na één laagje veelbelovend uitzag.


Helaas, dat was te vroeg gejuicht. Ik had namelijk alsnog vier laagjes nodig om 'Plant One On Me' dekkend en egaal te krijgen. Verder had ik weinig aan te merken op de lak: zowel de substantie als de recht afgesneden kwast lakten erg fijn. Ik ben overigens echt fan van de vrolijke knalkleur, die op deze zonnige foto wel licht lijkt te geven.


Voor de nail art besloot ik weer eens in mijn verzameling ponsjes te duiken. Ik vond een toepasselijke met een tulp. Voor de steel en de blaadjes gebruikte ik een groene lak van Konad; voor de bloem wisselde ik rood (ook Konad) en oranje ('822 Tangerine' van Kiko) met elkaar af.


Hoe het figuurtje vervolgens op mijn nagels belandde? Nou, ik nam steeds een stukje schilderstape en ponste de tulp eruit. Daarna plakte ik het tape op mijn nagel en kleurde het in. Ik haalde het tape er voorzichtig af terwijl de lak nog nat was en warempel, daar kwam een tulp tevoorschijn! Om alles mooi egaal te maken, bracht ik tot slot een flinke laag topcoat aan.




Wat een vrolijke nail art is het geworden! Ik ben erg blij met hoe het heeft uitgepakt. De typisch Nederlandse tulpen vind ik een mooi symbool voor het voorjaar. De gele achtergrond maakt het zelfs al een beetje zomers. Ja, ik kijk al helemaal uit naar mooi weer en lange avonden!

'Plant One On Me' van OPI kocht ik een paar jaar geleden bij Big Bazar. '822 Tangerine' van Kiko haalde ik in een Kiko-winkel. De rode en groene lak van Konad bestelde ik ooit in een webshop, die inmiddels niet meer bestaat. Het ponsje met de tulp komt van Wibra.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie knalkleur heeft die gele nagellak! Ook de tulpjes vind ik heel goed gelukt. Echt een leuke en toepasselijke nail art voor deze tijd van het jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! De gele lak viel bij mij ook helemaal in de smaak :)

      Verwijderen