Pagina's

donderdag 23 augustus 2018

Romantische rozen nail art

Al een tijdje heb ik het voornemen om vaker kleuren te gebruiken die ik er normaal niet zo snel bij pak. Een van die kleuren is rood, en wat past daar nu beter bij dan rozen? Vandaag laat ik je deze romantische rozen nail art zien!


Ik ging dus voor rood. Net als vorige week kwam ik bij de 'Colour Boost'-lakjes van Essence terecht. Mijn keuze viel op de lichtrode '03 Instant Kiss' en de donkerrode '09 Instant Passion'. Helemaal uit mijn comfortzone dus!


Het eerste laagje zag er al goed uit, maar ik vond het nog niet voldoende. Zowel de donkere als de lichte lak schenen nog een beetje door, al is dat op de foto minder goed te zien dan in het echt.


Na twee laagjes was ik helemaal tevreden. Beide kleuren lakten erg fijn, met een prima substantie, goede kwast en korte droogtijd. Ik ben ook fan van de egale en gladde finish. Ja, ik hou van deze lakjes.


De laatste tijd ben ik helemaal van de water decals. Ze zijn gewoon zo fijn om mee te werken en geven zo'n mooi effect. Ik bladerde weer eens door mijn decals met patronen en kwam deze zwarte en witte rozen tegen. Toepasselijker kan niet in combinatie met rood!

Nadat ik ze stuk voor stuk op maat van mijn nagels had geknipt, begon het monnikenwerk van het aanbrengen: even in een bakje water weken, van het kartonnetje af schuiven en met een pincet voorzichtig op de nagel plaatsen. Dat moest natuurlijk mooi glad en zonder al te veel uitsteeksels. Het was uiteindelijk best tijdrovend, maar daar is het resultaat dan ook naar. Tot slot lakte ik nog een laagje topcoat en klaar was mijn nail art.




Wat een romantisch geheel! Door het contrast van donkerrood-wit en lichtrood-zwart knallen de rozen van mijn nagels af. Zo zie je maar weer: iets anders dan normaal uitproberen kan mooie resultaten opleveren!

'03 Instant Kiss' en '09 Instant Passion' uit de 'Colour Boost'-collectie van Essence kocht ik bij Kruidvat. De water decals met rozen scoorde ik op AliExpress.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, ik vind dit absoluut een van je gaafste nail arts. Die rozen zijn prachtig, zeker in combinatie met het rood! En wat leuk dat je met deze kleuren helemaal flink buiten je comfortzone bent gegaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen Romy, dank je wel! Hij pakte mooier uit dan ik van tevoren gedacht had :)

      Verwijderen