Pagina's

maandag 22 februari 2016

Test: extreem goedkope thermonagellak

Af en toe kom ik iets tegen waarvan ik denk: zou dat nu echt werken? Of: hoe zou de kwaliteit zijn? Zo ook met deze extreem goedkope thermonagellak van de Action. Zou deze lak echt het beloofde effect hebben, met een prijsje van €0,79? Ik vertel je er vandaag alles over!

Thermonagellak kleurt donkerder wanneer het koud is en lichter wanneer het warm is. Vaak ontstaat er een mooi ombre-effect op je nagels, omdat de tips (witte randjes) over het algemeen wat koeler zijn dan de rest van je nagel.


Deze lak is van Max & More, het make-up huismerk van de Action. Ze noemen het 'Ombre Nail Polish'; zelf geef ik de voorkeur aan thermonagellak. Ik kon geen nummer en/of naam ontdekken op het potje of de verpakking, behalve 'Blue'. Dat is ook precies wat het is: een simpele blauwe nagellak zonder glitters of shimmers.


Tijd om deze lak aan een test te onderwerpen! Toen ik begon met lakken, was ik blij verrast. Het lakte fijn en met de kwast kon ik netjes langs mijn nagelriemen lakken. Ook was de dekking voor een eerste laagje al prima.


Na het tweede laagje was het helemaal dekkend. Ik vond de substantie wel wat aan de vloeibare kant; het had een beetje de neiging om in de nagelriemen te lopen. Toch lukte het om de lak netjes aan te brengen. Van het thermo-effect was nog niets te zien.


De nagellak droogde vreemd op: het was niet mat, maar ook niet glanzend. Omdat ik het er maar raar uit vond zien zo, heb ik nog een dun laagje topcoat aangebracht. Toen dat eenmaal droog was, testte ik het thermo-effect.

De snelste manier om zo'n effect te testen, is om je nagels onder de warme en koude kraan te houden. Dat deed ik dus ook en.... warempel, het werkte! De linkerfoto is de kleur bij kou en rechts is de kleur bij warmte. De lak verandert dus van donkerblauw naar een lichte tint blauw, bijna lavendelkleurig.


Vlak nadat ik deze foto's maakte, ontstond er zelfs een mooi ombre-effect!



Wat ben ik blij verrast door deze nagellak. De lak zelf en de platte, recht afgesneden kwast zijn prima, maar belangrijker nog: het thermo-effect is echt aanwezig! Het is alleen niet supergevoelig. Dat wil zeggen: ik heb niet de hele dag door een ombre-effect op mijn nagels. De lak verandert bijvoorbeeld van kleur als je je handen wast en vlak daarna, als je van binnen naar buiten gaat of andersom en als je doucht/ in bad gaat. Er moet dus een goed temperatuurverschil zijn. Dit is wel een van mijn favoriete effecten; het is zo leuk om te zien hoe je nagels de hele dag door van kleur veranderen!

Ik draag deze lak nu vier dagen en heb alleen wat tipwear. Met de houdbaarheid is dus ook niets mis. Wat mij betreft is deze lak zeker een budgettopper!

Max & More Ombre Nail Polish in 'Blue' is te koop bij Action.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten