Pagina's

maandag 23 oktober 2017

Halloween creatie

Met Halloween in zicht kon ik het niet laten om een bloederige creatie te maken. Kijk vandaag mee naar deze griezelige nagels!


Toen ik vorige week bij Kruidvat was, liep ik tegen een nieuwe limited edition van Essence aan, 'BOOtiful Nights', helemaal in het teken van Halloween! Ik nam alle lakjes en de nagelstickers mee. Voor deze creatie besloot ik meteen twee lakjes uit te proberen: de witte '03 Let's Boo-gy-woogy' en de paarse '02 Dawn Of The Red'. Ze zitten in een apart potje met een heel lange dop, die mij deed denken aan een heksenmuts.


Bij het eerste laagje merkte ik dat beide lakken goed dekkend waren, zelfs de witte. Het jammere vond ik dat de substantie aan de dikke kant was, waardoor het niet erg fijn lakte.


Hoewel allebei de lakken na twee laagjes dekten, bracht ik nog een derde laagje aan in een poging om het wat egaler te krijgen. Bij de paarse lukte dat aardig; de witte bleef bobbelig. De droogtijd was kort en met het smalle kwastje kon ik netjes lakken. Ik moest er wel even aan wennen om zo'n lange steel vast te houden, maar ik vond het niet vervelend.


Daarna dook ik in mijn verzameling Halloween water decals. Ik heb er zoveel dat ik bijna niet kon kiezen, haha. Uiteindelijk kwam ik uit op het spookhuis van het bovenste vel, het doodshoofd en spook van het tweede vel en de bloedspetters van het derde vel.

Ik knipte de decals uit, weekte ze even in een klein bakje water en bracht ze vervolgens voorzichtig aan met een pincet. Terwijl ik bezig was, kwam ik voor een onaangename verrassing te staan: het doodshoofd en spook waren niet wit, maar doorzichtig! Ik was juist van plan om die op de paarse nagels te doen, maar een paars spook en doodshoofd leken me niet zo'n succes. In plaats daarvan nam ik de vampierlippen van het onderste vel en een angstaanjagende pompoen van een ander vel. Die waren gelukkig wel goed gekleurd. Als laatste bracht ik een laagje topcoat aan.




Ik vind ze erg leuk geworden! Vooral de bloedspetters geven zo'n gaaf effect; ze lijken net echt. Laat Halloween maar komen!

'02 Dawn Of The Red' en '03 Let's Boo-gy-woogy' uit de 'BOOtiful Nights'-collectie van Essence kocht ik bij Kruidvat. De Halloween water decals scoorde ik op AliExpress.

2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend gave nagels en heleamal in Halloweenstijl zo! Ik vind vooral die bloedspetters erg leuk gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Romy! Ik vond ze zelf ook erg gaaf. Zo gaaf zelfs dat ik deze creatie bijna twee weken op mijn nagels heb laten zitten, tot Halloween aan toe :)

      Verwijderen